Conform unui studiu, elevii de gimnaziu sunt clar in dezavantaj daca nu mananca de dimineata fata de colegii lor care iau micul-dejun de fiecare data. Nutritia are un impact foarte important in rezultatele la invatatura. Conteaza foarte mult daca creierul are sau nu combustibil pentru a-si exercita functiile cognitive necesare in procesul de invatare. O alimentatie proasta are o legatura stransa cu rezultatele slabe la invatatura”, a spus conducatorul studiului, Katie Adolphus, de la Universitatea din Leeds.

Studiul a fost realizat pe 294 de elevi de gimnaziu. Dintre acestia, 29% nu luau niciodata micul-dejun, in timp ce 18% mancau de dimineata ocazional. 53% mancau frecvent de dimineata.

Cercetarile au condus la concluzia ca elevii care nu mancau de dimineata (sau mancau foarte rar) au avut note mai slabe decat cei care mancau de dimineata de fiecare data.

Studiul nu e intamplator facut, intr-o tara care, intelegand importanta educatiei, incepe sa-si puna problema introducerii micului-dejun in scoli.