Contextual image Radio Prahova Contextual image Radio Prahova Contextual image Radio Prahova
Contextual image Radio Prahova Contextual image Radio Prahova Contextual image Radio Prahova
Contextual image Radio Prahova Contextual image Radio Prahova Contextual image Radio Prahova
Contextual image Radio Prahova Contextual image Radio Prahova Contextual image Radio Prahova
Contextual image Radio Prahova Contextual image Radio Prahova Contextual image Radio Prahova
ON AIR

ON AIR

cu Non Stop Hits

ON AIR

ON AIR

cu Non Stop Hits

Mergi inapoi

Marile lanțuri de magazine sting lumina

10 august 2022

Mai mulți retaileri europeni au început să stingă lumina şi se gândesc să scurteze programul de funcţionare la iarnă, pe măsură ce facturile la energie cresc şi apare riscul raţionalizării, relatează Reuters.

Şefii companiilor de utilităţi şi oficialii guvernamentali i-au îndemnat pe cetăţeni şi companii să reducă consumul de electricitate şi să pună la punct planuri de rezervă, astfel încât să fie mai puţin dependenţi de importurile de gaze, dacă vor apărea probleme în aprovizionare din cauza războiului din Ucraina.

Subsidiara din Austria a grupului internaţional de retail SPAR Group a decis să reducă intervalul de timp în care va fi iluminată publicitatea din vitrine şi exteriorul celor peste 1.500 de magazine pe care le deţine, a informat un purtător de cuvânt, mai scrie sursa citată de Agerpres. Graţie acestor măsuri, consumul de electricitate al retailerului va fi redus cu un milion de kilowaţi-oră pe an, a adăugat purtătorul de cuvânt, fără a preciza care este suma de bani care va fi economistă astfel.

Luna trecută, şi directorul de la Leclerc a avertizat că cel mai mare retailer francez de produse alimentare ar putea reduce programul de funcţionare la magazinele sale, în cadrul unui pachet de măsuri de urgenţă destinat contracarării riscului întreruperilor în aprovizionarea cu electricitate. Anterior, rivalul francez Carrefour a semnat un document intitulat 'EcoWatt Charter' cu operatorul de reţea RTE, în ideea reducerii consumului de electricitate la magazinele sale în perioada în care cererea este la un nivel ridicat.

Unii retaileri europeni, inclusiv grupurile Colruyt şi Ahold din Belgia, ar putea fi izolaţi parţial de potenţialele întreruperi şi de costurile ridicate pentru că au deja programe destinate conservării energiei.