Una din trei persoane a fost agresată pe rețelele de socializare, iar cauzele hărțuirii online pentru 29% dintre victime au fost postările despre hobby-urile și interesele proprii, relevă un studiu Unlock Research*, realizat pentru ING Bank România. Cercetarea arată că românilor le place să posteze despre hobby-urile și interesele proprii (48%), dar criticile și comentariile negative îi fac pe un sfert din ei să ezite când postează pe rețelele sociale.
Majoritatea celor intervievați (84%) consideră că este mai probabil să primească reacții negative online și 58% spun că au primit reacții negative la postările din social media. Din aceste motive, unul din cinci români a declarat că nu postează sub propria identitate, iar 36% au spus că prietenii lor își ascund identitatea atunci când se exprimă pe aceste rețele de teama comentariilor negative.
Cercetarea a arătat că majoritatea recunosc agresiunea online pe care o văd pe rețelele sociale și definesc comentariile ca fiind cu ură, insulte, glumițe jignitoare sau critici și consideră că acestea reprezintă o problemă în zilele noastre în societate.
În acest sens, ING lansează campania #unfollowhate și îi încurajează pe români să își vadă de drumul și pasiunea lor, fără să se lase influențați de comentarii negative, atât de prezente în social media.